Banner

SJ

SJ’s värderingar blev omtyckt event

  • Kund: SJ
  • Byrå: Passion Lab

SJ är ett bra exempel på ett företag som genom sin kommunikation visar på samhällsengagemang. I sina marknadsinsatser visar SJ att man står upp för olikheter. Våren 2017 ställde SJ tillsammans med Fotografiska och Glada Hudik-teatern ut fotoserien Ikoner – en utställning om att få finnas, på Stockholms Centralstation.  Genom 21 porträtt tog Glada Hudik-teaterns skådespelare sin plats i konsten, i samhället och i historien för alltid – en plats där de sällan eller aldrig tidigare fått synas.

Glada Hudik-teatern är mer än bara en teater. Den arbetar för att förändra samhällets sätt att tänka och förhålla sig till utvecklingsstörda. Teatern är Sveriges största mångfaldsinitiativ och tror på att olikheter utvecklar samhället, något som ligger i linje med SJs värderingar.

Fotoserien ”Ikoner” har tidigare visats på Fotografiska – och nu blev utställningen en stark upplevelse på en publik plats med stora flöden av människor. Förutom att titta på alla fantastiska fotografier kunde man även passa på att sprida lite kärlek. 1 000 personer skrev sin adress på en lapp och en glad hälsning på ett vykort. Efter utställningen drog SJ slumpvis vykort och klistrade på adresserna. Det hela mynnade ut i att många fick en härlig hälsning från någon de inte kände.