TUI

TUI ökade ressuget - se hela filmen på länken nedan

I januari tog TUI över Stockholms Centralstation i en Station Domination. På den 200 kvm stora eventytan skapades Fakeation Beach med bland annat sandstrand, påfyllning av D-vitaminer, fejkade semesterselfies och professionella semesterfirare i en specialbyggd beachbox. Semesterbudskap på vepor, folieringar och digitala ytor fyllde hela stationen med en längtan efter varmare breddgrader. Under fjorton dagar fick över 3 miljoner besökare chans att uppleva semesterkänsla mitt i vintern.

- Vi fick mycket positiva reaktioner från besökarna. Det syntes inte minst i effektmätningen som visade högre siffror än jag räknat med, säger Johan Ydring, Head of Brand & Performance Marketing på TUI.

Syftet var att ruska liv i resesuget och öka intresset för resor med TUI inför sommaren 2018. En besöksundersökning på stationen visade att:

- Drygt hälften av besökarna uppmärksammade TUIs kampanj.

- 75% av dem uppskattade TUIs kampanj på Centralen.

- 45% tyckte att kampanjens budskap var intressanta för dem.

- 51% har blivit mer intresserade av att resa med TUI! 

(Baserat på 229 fältintervjuer av Upplevelseinstitutet)